Biuro Obsługi Interesantów
Biuro Obsługi Interesantów mieści się w budynku Sądu na parterze na końcu holu głównego po prawej stronie
Uwaga! Telefon +48 81 464 87 22 jest obecnie nieczynny z powodu awarii. Prosimy o korzystanie z poniższych numerów:
- 81 464 89 35
- 81 464 89 38
adres e-mail:
Informacje w sprawach V Wydziału Ksiąg Wieczystych, VI Wydziału Gospodarczego KRS oraz VII Wydziału Gospodarczego Rejestru Zastawów udzielane są bezpośrednio przez sekretariaty wydziałów.
- KRS: +48 81 464 87 00
- Rejestr Zastawów: +48 81 464 87 18
- Księgi Wieczyste: +48 81 464 89 13
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 15/2021
Regulamin funkcjonowania Biura Obsługi Interesantów (BOI)
w Sądzie Rejonowym Lublin–Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku
§ 1
Struktura organizacyjna
- Biuro Obsługi Interesantów (BOI) wchodzi w skład Oddziału Administracyjnego i obejmuje zakresem swoich zadań obsługę interesantów I Wydziału Cywilnego, II Wydziału Karnego, IV Wydziału Rodzinnego i Nieletnich, VIII Wydziału Gospodarczego i IX Wydziału dla Spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych.
- Obsługa interesantów V Wydziału Ksiąg Wieczystych, VI Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego oraz VII Wydziału Gospodarczego Rejestru Zastawów odbywa się przez komórki organizacyjne wyżej wymienionych Wydziałów.
- BOI kieruje Kierownik Biura Obsługi Interesantów, który odpowiada za jego sprawne funkcjonowanie.
- Skargi i wnioski dotyczące pracy BOI rozpoznaje Prezes Sądu Rejonowego Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku.
- Kierownicy Sekretariatów zobowiązani są do ścisłego współdziałania z Kierownikiem Biura Obsługi Interesantów i pracownikami BOI oraz podejmowania czynności mających na celu umożliwienie rzetelnej i sprawnej obsługi interesantów przez BOI.
- Obsługa interesantów odbywa się w punktach obsługi interesantów i na stanowiskach telefonicznych w Wydziałach, o których mowa w pkt 1.
- Interesanci zgłaszający się osobiście obsługiwani są w kolejności wynikającej z numeru pobranego z systemu kolejkowego.
§ 2
Zakres działania Biura Obsługi Interesantów
- BOI, poprzez punkty bezpośredniej obsługi interesantów, udziela informacji osobom zgłaszającym się osobiście, telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej , a także dystrybuuje formularze urzędowe, udostępnia wzory pism procesowych oraz wydaje odpisy orzeczeń.
- /Uchylony aneksem nr 2 z dnia 13 pańdziernika 2022 r./
- Pracownicy BOI nie udzielają porad prawnych.
§ 3
Zakres czynności BOI
- Do zadań pracowników BOI należy w przede wszystkim:
- udzielanie osobom uprawnionym informacji o stanie postępowania w sprawie, na podstawie danych z sądowych systemów informatycznych;
- wydawanie odpisów dokumentów, na podstawie sądowych systemów informatycznych lub akt sądowych, po ich otrzymaniu z właściwego Wydziału;
- wydawanie nośnika zawierającego zapis dźwięku albo obrazu i dźwięku z posiedzenia albo rozprawy sądu, po ich otrzymaniu z właściwego wydziału;
- kierowanie interesantów do odpowiednich komórek organizacyjnych Sądu, jeżeli załatwienie ich spraw w Biurze nie będzie możliwe;
- udzielanie pomocy świadkom i pokrzywdzonym podczas ich pobytu w budynku Sądu, między innymi przez informowanie ich o miejscu czynności, a w miarę możliwości - odprowadzanie do odpowiednich pomieszczeń, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych;
- udostępnianie informacji o lekarzach sądowych, biegłych sądowych, tłumaczach przysięgłych wpisanych na listę Ministra Sprawiedliwości, mediatorach oraz instytucjach, których działalność wiąże się z ochroną praw człowieka;
- udostępnianie formularzy i wzorów pism sądowych;
- informowanie o strukturze organizacyjnej Sądu, jego właściwości oraz lokalizacji, numerach telefonów, godzinach urzędowania, adresie strony internetowej, poczty elektronicznej, a także adresach innych sądów, organów i urzędów centralnych oraz kierowanie do właściwych sal rozpraw;
- udostępnianie informacji o możliwości zakończenia sporu w drodze mediacji w poszczególnych rodzajach spraw, zasadach i procedurze mediacji oraz sposobie kontaktu z mediatorem.
- Do zadań BOI należy także:
- udzielanie osobom telefonującym, po wskazaniu sygnatury, oznaczeniu stron lub co najmniej jednego uczestnika postępowania nieprocesowego i przedmiotu sprawy, informacji jawnych o toczących się sprawach:
- tożsamych z udostępnianymi na wokandzie sądowej; w sytuacji przewidzianej w § 93 ust. 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości - Regulamin urzędowania sądów powszechnych z dnia 18 czerwca 2019 r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 1141 ze zm.) ujawnia się dane przeznaczone do zamieszczenia na wokandzie;
- terminie i sposobie rozstrzygnięcia sprawy.
- udzielanie informacji o miejscu i terminie przesłuchania - osobie przedstawiającej się jako świadek w danej sprawie, jeżeli skierowano do niej wezwanie do stawiennictwa.
- udzielanie osobom telefonującym, po wskazaniu sygnatury, oznaczeniu stron lub co najmniej jednego uczestnika postępowania nieprocesowego i przedmiotu sprawy, informacji jawnych o toczących się sprawach:
- Do zadań BOI należy także weryfikacja danych ujętych we „Wniosku o rejestrację konta” z ważnym dokumentem tożsamości (w przypadku pełnomocnika profesjonalnego również numerem legitymacji potwierdzającej wykonywanie zawodu prawniczego) i aktywacja konta użytkownika w Internetowym Portalu Informacyjnym Sądu Rejonowego Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku.
§ 4
Rozpoznawanie wniosków składanych do Biura Obsługi Interesantów
- Wydanie zamówionych dokumentów następuje po uprzednim zamówieniu i uzgodnieniu z właściwym Wydziałem, przy czym realizacja wniosków o wydanie tych dokumentów powinna nastąpić w ciągu 3 dni od daty złożenia wniosku, za wyjątkiem spraw, których konieczne jest zamówienie akt z Archiwum. Odbiór zamówionych dokumentów powinien nastąpić najpóźniej do 14 dni od zamówienia, o czym należy pouczyć interesanta; po upływie tego okresu dokumenty podlegają zniszczeniu z zachowaniem bezpieczeństwa danych osobowych.
- /Uchylony aneksem nr 2 z dnia 13 pańdziernika 2022 r./
- Udostępnianie akt następuje w Czytelni, na warunkach określonych w regulaminie funkcjonowania Czytelni akt.