Plan działania na lata 2020-2021
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2020-2021
Na podstawie art. 14 pkt 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r poz. 1696, z późne zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1 |
Przekazanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności |
Oddział Informatyczny Oddział Administracyjny |
Zamieszczenie informacji na stronie internetowej Sądu (BIP Zgłoszenie danych koordynatora na listę poprzez dedykowany adres e-mail |
Wrzesień 2020 |
2 |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 |
Koordynator |
Opracowanie planu działania, przekazanie do zatwierdzenia przez Prezesa Sądu i Dyrektora Sądu |
Wrzesień 2020 |
3 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:
|
Koordynator Oddział Informatyczny |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej Sądu Rejonowego Lublin-Wschód w Lublinie z/s w Świdniku informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z zapisów art. 6 ustawy, np. dostosowanie strony internetowej do standardu WCAG 2.1 |
Realizacja w całym okresie działania |
4 |
Analiza stanu obiektu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
Koordynator |
Przegląd stanu dostosowania obiektów względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informacyjno- komunikacyjnym |
Październik 2020 |
5 |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administracyjnego obiektu Sądu do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
Koordynator |
Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno - komunikacyjnym wynikającym z zapisów art. 6 ustawy |
Październik 2020 |
6 | Dokładna analiza w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne | Koordynator | Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej BIP Sądu informacji wynikającej z zapisów art 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego | Listopad 2020 |
7 | Monitorowanie działalności Sądu, o której mowa w art. 14 ust 1 ustawy w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz udostępnienie adresów stron internetowych do instytucji realizowanych pośrednio zadania wynikające z ustawy |
Koordynator Oddział Informatyczny |
Przesyłanie możliwości środkami niezbędnych informacji oraz prowadzenie bezpośrednich spotkań w siedzibie z udziałem specjalistów |
Grudzień 2020/ czerwiec 2021 |
8 | Uzyskanie danych zbiorczych do raportu | Koordynator |
Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad |
Styczeń 2021 |
9 | Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art. 11 ustawy |
Koordynator Oddział Informatyczny |
Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Prezesa Sądu i Dyrektora Sadu. Podanie treści raportu do publicznej wiadomości na stronie BIP Sądu Rejonowego Lublin-Wschód w Lublinie z/s w Świdniku | Marzec 2021 |
Data Sporządzenia: 24 września 2020 roku